Pozycjonowanie sklepów internetowych – rozwiązanie tylko dla dużych platform e-commerce?

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych jest obecnie jednym z niezbędnych działań, które należy podjąć by wypromować własny sklep, stworzyć renomę marki oraz znaleźć się wśród top10 w wynikach wyszukiwarki Google. Dzięki indywidualnemu podejściu, jakie oferują agencje marketingu internetowego, oraz przeprowadzeniu dogłębnej analizy branży i stworzeniu odpowiedniej strategii reklamy i promocji, zarówno małe, jak i duże sklepy internetowe mogą skorzystać z oferty pozycjonowania.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – szeroko zakrojone działania

W przeciwieństwie do pozycjonowania stron internetowych, pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga przeprowadzenia złożonych działań:

  • optymalizacja techniczna strony,
  • stworzenie wizerunku w sieci,
  • budowanie rozpoznawalności marki,
  • tworzenie wartościowych treści na stronę.

Czy da się zmierzyć skuteczność pozycjonowania?

Dzięki wykorzystaniu odpowiedniego modułu w Google Analytics możliwe jest śledzenie czy prace nad pozycjonowania przynoszą odpowiednie efekty. Jako że głównym celem jest zwiększenie sprzedaży produktów w sklepie, można sprawdzić:

  • liczbę dokonanych zakupów,
  • średnią wartość zamówienia,
  • przychody z konkretnych produktów,
  • liczbę transakcji oraz ich wartość,
  • sprawdzenie z jakiego źródła, klienci dostali się na stronę danego sklepu internetowego.

Długoterminowa inwestycja – pozycjonowanie

Efekty działań podjętych w ramach pozycjonowania sklepów internetowych zazwyczaj pojawiają się po kilku miesiącach. W zależności od punktu startowego, szerokości zaplanowanych działań oraz od czynników zewnętrznych moment zauważenia pierwszych efektów może się różnić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *