Wieloetapowy proces pozycjonowania sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest złożonym i wymagającym wielu działań procesem, którego celem jest zwiększenie sprzedaży, pozyskanie nowych klientów i zbudowanie rozpoznawalności marki. Na kompleksowe działania składają się:

  • analiza i strategia,
  • profilowanie lingwistyczne,
  • optymalizacja strony internetowej,
  • content marketing,
  • zbudowanie wizerunku specjalisty i popularności,
  • optymalizacja konwersji,
  • przeprowadzenie testów.

Niezbędny etap przygotowawczy

Działania podjęte w pierwszym, przygotowawczym etapie pozycjonowania sklepów internetowych, umożliwiają stworzenie odpowiedniej strategii dalszego postępowania prowadzącego do osiągnięcia wyznaczonych celów. Przeprowadzając ten etap, zadaniem agencji jest dogłębne poznanie klienta, jego oferty oraz branży, w której działa.
Ten etap składa się z trzech działań:

  • audyt sklepu internetowego – pod kątem treści, budowy, optymalizacji,
  • rozpoznania branży i konkurencji,
  • opracowanie strategii pozycjonowania.

 Wartościowe treści na stronie

Właściciele sklepów internetowych nie powinni lekceważyć znaczenia treści na ich stronie. Dobre teksty nie tylko wzbogacają witrynę, ale również potrafią zaciekawić, przyciągnąć, a w końcu zatrzymać potencjalnego klienta. Niestety jednak często sklepy internetowe posiadają:

  • zduplikowane treści,
  • skopiowane od producentów opisy produktów,
  • niezrozumiałe nazwy produktów,
  • zbyt mało treści informacyjnych.

Zdarza się również, że sklepy w ogóle nie posiadają zdjęć, tekstu ani informacji. Takie podejście jest niezrozumiałe, jeśli weźmiemy pod uwagę przekonanie użytkownika do naszej marki. Braki na stronie internetowej zdecydowanie nie wzbudzają zaufania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *