Pozycjonowanie sklepów internetowych – rozwiązanie tylko dla dużych platform e-commerce?

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych jest obecnie jednym z niezbędnych działań, które należy podjąć by wypromować własny sklep, stworzyć renomę marki oraz znaleźć się wśród top10 w wynikach wyszukiwarki Google. Dzięki indywidualnemu podejściu, jakie oferują agencje marketingu internetowego, oraz przeprowadzeniu dogłębnej analizy branży i stworzeniu odpowiedniej strategii reklamy i promocji, zarówno małe, jak i duże sklepy internetowe mogą skorzystać z oferty pozycjonowania.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – szeroko zakrojone działania

W przeciwieństwie do pozycjonowania stron internetowych, pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga przeprowadzenia złożonych działań:

  • optymalizacja techniczna strony,
  • stworzenie wizerunku w sieci,
  • budowanie rozpoznawalności marki,
  • tworzenie wartościowych treści na stronę.

Czy da się zmierzyć skuteczność pozycjonowania?

Dzięki wykorzystaniu odpowiedniego modułu w Google Analytics możliwe jest śledzenie czy prace nad pozycjonowania przynoszą odpowiednie efekty. Jako że głównym celem jest zwiększenie sprzedaży produktów w sklepie, można sprawdzić:

  • liczbę dokonanych zakupów,
  • średnią wartość zamówienia,
  • przychody z konkretnych produktów,
  • liczbę transakcji oraz ich wartość,
  • sprawdzenie z jakiego źródła, klienci dostali się na stronę danego sklepu internetowego.

Długoterminowa inwestycja – pozycjonowanie

Efekty działań podjętych w ramach pozycjonowania sklepów internetowych zazwyczaj pojawiają się po kilku miesiącach. W zależności od punktu startowego, szerokości zaplanowanych działań oraz od czynników zewnętrznych moment zauważenia pierwszych efektów może się różnić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *