Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych jest obecnie jednym z niezbędnych działań, które należy podjąć by wypromować własny sklep, stworzyć renomę marki oraz znaleźć się wśród top10 w wynikach wyszukiwarki Google. Dzięki indywidualnemu podejściu, jakie oferują agencje marketingu internetowego, oraz przeprowadzeniu dogłębnej analizy branży i stworzeniu odpowiedniej strategii reklamy i promocji, zarówno małe, jak i duże sklepy internetowe mogą skorzystać z oferty pozycjonowania.
Pozycjonowanie sklepów internetowych – szeroko zakrojone działania
W przeciwieństwie do pozycjonowania stron internetowych, pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga przeprowadzenia złożonych działań:
- optymalizacja techniczna strony,
- stworzenie wizerunku w sieci,
- budowanie rozpoznawalności marki,
- tworzenie wartościowych treści na stronę.
Czy da się zmierzyć skuteczność pozycjonowania?
Dzięki wykorzystaniu odpowiedniego modułu w Google Analytics możliwe jest śledzenie czy prace nad pozycjonowania przynoszą odpowiednie efekty. Jako że głównym celem jest zwiększenie sprzedaży produktów w sklepie, można sprawdzić:
- liczbę dokonanych zakupów,
- średnią wartość zamówienia,
- przychody z konkretnych produktów,
- liczbę transakcji oraz ich wartość,
- sprawdzenie z jakiego źródła, klienci dostali się na stronę danego sklepu internetowego.
Długoterminowa inwestycja – pozycjonowanie
Efekty działań podjętych w ramach pozycjonowania sklepów internetowych zazwyczaj pojawiają się po kilku miesiącach. W zależności od punktu startowego, szerokości zaplanowanych działań oraz od czynników zewnętrznych moment zauważenia pierwszych efektów może się różnić.