Pozycjonowanie sklepów internetowych jest złożonym i wymagającym wielu działań procesem, którego celem jest zwiększenie sprzedaży, pozyskanie nowych klientów i zbudowanie rozpoznawalności marki. Na kompleksowe działania składają się:
- analiza i strategia,
- profilowanie lingwistyczne,
- optymalizacja strony internetowej,
- content marketing,
- zbudowanie wizerunku specjalisty i popularności,
- optymalizacja konwersji,
- przeprowadzenie testów.
Niezbędny etap przygotowawczy
Działania podjęte w pierwszym, przygotowawczym etapie pozycjonowania sklepów internetowych, umożliwiają stworzenie odpowiedniej strategii dalszego postępowania prowadzącego do osiągnięcia wyznaczonych celów. Przeprowadzając ten etap, zadaniem agencji jest dogłębne poznanie klienta, jego oferty oraz branży, w której działa.
Ten etap składa się z trzech działań:
- audyt sklepu internetowego – pod kątem treści, budowy, optymalizacji,
- rozpoznania branży i konkurencji,
- opracowanie strategii pozycjonowania.
Wartościowe treści na stronie
Właściciele sklepów internetowych nie powinni lekceważyć znaczenia treści na ich stronie. Dobre teksty nie tylko wzbogacają witrynę, ale również potrafią zaciekawić, przyciągnąć, a w końcu zatrzymać potencjalnego klienta. Niestety jednak często sklepy internetowe posiadają:
- zduplikowane treści,
- skopiowane od producentów opisy produktów,
- niezrozumiałe nazwy produktów,
- zbyt mało treści informacyjnych.
Zdarza się również, że sklepy w ogóle nie posiadają zdjęć, tekstu ani informacji. Takie podejście jest niezrozumiałe, jeśli weźmiemy pod uwagę przekonanie użytkownika do naszej marki. Braki na stronie internetowej zdecydowanie nie wzbudzają zaufania.